TAHLİL SONUÇLARI NEDENİYLE ÇIKAN TARTIŞMA
Edinilen bilgilere göre, Y.A. ve S.Ç. isimli iki kadın hasta yakını, tahlil sonuçlarını göstermek amacıyla hastanenin acil servisine geldi. Burada görevli Doktor İrem Sarıkaya ile hiçbir sebep olmaksızın sözlü tartışmaya girdikleri belirtilen şahıslar, doktorun "Beyaz Kod" vermesiyle hastaneden uzaklaştırıldı. Ancak bir süre sonra ifadeye çağrılan iki hasta yakını, hastane koridorlarında doktor Sarıkaya ile tekrar karşılaşarak yeniden tartışmaya başladı. Tartışmanın büyümesiyle birlikte Y.A. ve S.Ç., genç doktoru darp etti. Saldırı sırasında kafasını yere çarpan ve saçları yolunan Sarıkaya, saldırganlardan şikayetçi oldu.
YARGI SÜRECİ VE İLK DURUŞMA KARARLARI
Olay sonrası başlatılan soruşturma kapsamında, şüphelilerden Y.A. hakkında "Sağlık çalışanına karşı basit yaralama, hakaret ve tehdit", S.C. hakkında ise "Sağlık çalışanına karşı alenen hakaret ve tehdit" suçlarından dava açıldı. İzmir 29'uncu Asliye Ceza Mahkemesi'nde geçen Kasım ayında görülen ilk duruşmada sanıklar suçlamaları reddetti. Mahkeme, Y.A.'yı tahliye ederken, S.C.'nin adli kontrol şartını kaldırdı.
GÜVENLİK KAMERASI GÖRÜNTÜLERİ ORTAYA ÇIKTI
Devam eden yargılama sürecinde olayın güvenlik kamerası görüntüleri de ortaya çıktı. Görüntülerde, saldırganların hastane acil kapısı önünde beklediği, bir süre sonra Doktor İrem Sarıkaya'nın gelmesiyle tartışmanın başladığı görüldü. Kavgaya hastane polisi ve özel güvenlik görevlileri müdahale etti. Görüntülerde Y.A.'nın, doktorun saçlarını çekerek kopardığı ve yere düşürdüğü anlar da yer aldı. Olay yerindeki sağlık çalışanları ve güvenlik görevlileri, saldırganları doktorun yanından uzaklaştırırken, yaşanan bu olay sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin bir kez daha gündeme gelmesine neden oldu.
Yetkililer, sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin önlenmesi için daha etkin tedbirlerin alınması gerektiğine dikkat çekerken, doktor Sarıkaya'nın yaşadığı saldırının kamuoyunda büyük tepki topladığı bildirildi.